Per artimiausius trejus metus automobilių gamintojai privalės aprūpinti savo modelius šiuolaikinėmis saugumo ir pagalbinėmis vairavimo sistemomis arba nebegalės pardavinėti savo automobilių visose Europos Sąjungos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.
Į šią žinią itin skausmingai sureagavo rusiškų automobilių gamintojai, nes jiems saugumo technologijos vis dar atrodo prabangos dalyku, nors dauguma Europos automobilių gamintojų jas jau dabar montuoja į visus savo modelius.
Patys rusai tokias permainas vertina nevienareikšmiškai – jie jaučiasi skriaudžiami.
Transporto naujienų portalo zr.ru žurnalistai vilčių nepuoselėja.
Jie supranta, kad neįgyvendinus konstrukcijos reikalavimų automobiliams nebus suteikti europietiški atitikties sertifikatai, todėl tolimesnė prekyba daugelyje Senojo žemyno rinkų taps neįmanoma.
Dings populiariausi modeliai
Populiariausi tarp eksportuojamų yra pigūs „Lada“ ir UAZ modeliai, tačiau juose reikiamos įrangos nėra ir greitu laiku tikrai nebus.
Remiantis naujomis taisyklėms, bet kuris Europos Sąjungoje parduodamas automobilis privalės turėti adaptyvią greičio palaikymo sistemą, kuri praneštų vairuotojui apie greičio ribojimus ir įrangą, neleidžiančią nukrypti nuo eismo juostos.
Be to, naujuose modeliuose privalės būti avarinio stabdymo sistemos, kurios fiksuoja įvairias kliūtis ir iškilus pavojui automatiškai sustabdo transporto priemonę.
Reikalavimai palies visus
Dar bus privaloma ir vairuotojo nuovargį fiksuojanti įranga.
Prieštaringai net tarp pačių europiečių vertinamas planas naujuose modeliuose montuoti alkoblokus.
Jie bus naudojami kiekvieną kartą užvedant variklį.
Pakeitimai palies ir krovininius automobilius. Siekiama sumažinti akląsias zonas ir įvesti reikalavimą, pagal kurį kiekvienas naujas sunkvežimis privalėtų turėti padangų slėgio daviklius.
Lrt.lt